8 Haziran 2012 Cuma

Çizgili Pantolonumun Yapılışı

Bu pembe eteğimden sonra diktiğim ilk şey şu keçe çantamın içine kullandığım astar niyetine bi kumaş vardı, yapısı inceliği çok hoşuma gitmişti ben de bunu bol bir pantolon yapmalıyım diye düşündüm.
Pazardan aldığım eski mor bir pantolon vardı beli lastikli çok dandik bir şey ama dışarıda da atletle giydiğim olmuştu kendisi aşırı bol e zaten benim de kumaş yetmeyince tam oldu.
Onu kalıp olarak kullandım mor pantolonun paçalarının eni 35 cm ama benim kumaştan ancak 30 cm çıkıyordu  bende zaten mor olan çok bol 5 cm in de aramızda lafı olmaz deyip biçtim kumaşı (:
 yine blog yazarlığına alışamadığım için en önemli kısmı resimlemeyi unutmuşum kalıp kısmı, biliyorsunuz benimki eski mor pantolondu, ama zaten sadece ağ kısmında biraz oyukluk var. siz de yapacağınız pantolonun tersini çevirdiğinizde bunu anlarsınız, ona göre biçin. iki kumaşın tam ortasından kestim, bu pantolonun dışta kalan yanlarında dikiş yok sadece içte var o yüzden kumaşı gördüğünüz gibi katladım.

bir de önemli bir kısım var pantolonun önüyle arkası aynı boyda değil malum kalça yüzünden arkanın bel kısmını biraz daha fazla bırakıyoruz.
Ben bel kısmını yukarıya doğru baya uzun bıraktım ki sonradan deneye deneye oturtayım diye üstüme, düşük bel seviyorum o yüzden de bel kısmını baya aşağıya düşürdüm, belini kıvırıp lastik geçireceğim yerini iğneleyip ütüyle iz yaptım.


Sonra da 2 tane yan yana düz dikiş yaptım bele ki hem daha profesyonel dursun hem de sağlam olsun diye (:
tabii lastiği geçirmek için biraz açıklık bırakıyoruz görüldüğü gibi
 hala resmi döndürmeyi öğrenemedim (: altta da kalın lastiğin geçmiş hali var, lastiği çok sıkmadım ben bunların hepsini giyip üstümde ayarlıyorum.


 ve ortaya bu çıktıı (:




 paçaları da duble paça yaptım
 üstümdeki su yeşili bluzu de sevgili kayın validem dikti bana sağ olsun kendisi bu dikiş işlerinde çok iyidir,
alttaki kombin benim hoşuma gitti ne dersiniz?
ben bu pantolonu 2 günde yaptım lastik elimde olsaydı daha erken bitecekti de işte (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder