25 Şubat 2014 Salı

Pratik Bilgi; Elleriniz Sarımsak Kokmadan Bu Leziz Şeyi Nasıl Yeriz?

Şimdi size yaklaşık 3 veya 4tür devamlı yaptığım ve çok pratik olan bir sarımsak saklama yönteminden bahsedeceğim.
Ellerimin her defasında sarımsak kokmasından ve son anda ayy sarımsaklı yoğurdu yapmayı unuttumlardan fenalık gelen ben, tabi bir de eşimin sarımsaktan nefret etme durumuyla benim sarımsaklı şeyleri yemeyi aza indirmemle beraber alınan koçanlar çabucak bozulup kuruyup çöpe giderdi benimde onlarla birlikte içim giderdi ahhh ahhh gitti gene güzelim sarımsaklar diye.
En sonunda kendimce bir yöntem geliştirdim ve çok da mutluyum bu yöntemle ne ellerim sarımsak kokuyo, ne yapması dert oluyo ne durduğu yerde bozuluyo ne de konservede yada tozundaki gibi tadından bir şey kaybediyo.
 Tek bir defa uğraşıyosunuz yeme soklığınıza göre 6-9 ay rahat ediyosunuz.
1)_ Benimki 5-6 koçanlı sarımsaktı bu kadar çıktı, sarımsakların hepsini soyun
2)_ Rondoya atın ve ayarı varsa 1 yani en düşük ayara getirip çekin
3)_ Çekilmiş inceliği bu oluyo
4)_ Sonrada buzdolabı poşetine incecik yayın eni 2mm kadar elinizle yayarsanız donuk halinde koparması çok kolay oluyor.
5)_ Sonrada buzluğa atıyoruz ben düz zemine koyuyorum donana kadar incecik zaten sonra da kapak kısmındaki raflarda tutuyorum buzluğun, ihtiyacım oldukça kopara kopara kullanıyorum.
İster domates sosunun içine ister yoğurda..., elleriniz de kesinlikle kokmuyor ( tabi poşete doldururuken dışını sarımsaklamadıysanız) şöyle poşetin arkasından iteleye iteleye çıkartıyorum çok ince olduğundan yoğurdun içinde falan anında eriyor dışarda unutmaya gelmez çabuk eriyor ben açıyorum buzluğun kapağını kapağı kapatmadan işimi halledip geri koyuyorum.
Bloğumun konusuyla çok alakalı olmasa da herkesin evinde mutfak var dolayısıyla bende bu pratik bilgimi sizinle paylaşmak istedim.

1 yorum: