20 Aralık 2013 Cuma

Balıksırtı Kaban Yapımı 2. Aşama

Kumaşımı biçtikten sonra öncelikle arka orta kısmı birleştirdim. o kısmı biraz farklı dursun istedim ve kot dikişi de denen "çift baskı dikişi" yaptım. tabii önce artık kumaşlarla bir kaç deneme de yaptıktan sonra asıl kalınlığa karar verdim.
Ortada gördüğünüz teknikle birleştirdim. 

Yukarıdaki gibi bir görüntü çıktı ortaya.

Ben daha sonra yan dikişleri kapattım. Sonra da omuz dikişlerini kapattım. Aslında ilk sıra omuz dikişleri olmalıydı ama o an aklıma gelmedi. Sıra kollarda 

Pijamalarımın üstünde deneme çekimleri. bunu özellikle koydum bakalım bitmişi nasıl olacak diye (:


Öncelikle kolları yüzüne çeviriyoruz daha sonra kol yerlerini açık bıraktığımız yerden kolu geçiriyoruz tepe noktasını işaretlemiştik aşağı teğellediğimiz yere indirip hizzalıyoruz. (resimde sol taraf tepe noktası)

Şimdi omuz dikişinin bittiği yerden kolun tepe ortasını birbirine denk getirip iğneliyoruz. (resimde sol taraf tepe noktası)

 Kolu dikerken yedirmek durumunda kaldım çünkü kol evine göre kol büyüktü. hep tepe noktadan hareket ettim, altta kalan dikiş yerlerini de iğneledim. tepeden itibaren aşağı inerken ortada durup kalan kısmını hafifçe büzerek yedirdim.(resimde sağ taraf tepe noktası)


Ve işte kollar dikildi. korktuğum olmadı gayet düzgün yapmışım bu arada gene bir ilk yaşıyorum kol konusunda ikinci defa kol takıyorum (ilkinde triko kumaş esnek olduğu için yedirme falan yapmamıştım.) ve ilk defa yedirerek kol taktım.
Postun 2-3 hafta taslak olarak beklemesinin sebebi de bütün makine iğnelerimin kırılmış olmasıydı. neyseki hallettim.
Bu arada uygun iğne olmadan dikmeye çalışmak yerinde saymaktan farksız sürekli iplik kopartıyor, iğne kırıyor. Benim gibi ince iğneyle zorlamaya kalkmayın valla dikişten soğutuyor insanı. 


Şimdilik son hali böyle. kolları daha da uzun bıraktığımı söylemiştim. 
bu iki post arka arkaya geldi ama kalanı ne zaman gelir onu çok kestiremiyorum.
Ön kısmını, astar kısmını, kapüşonunu, yakayı(yapar mıyım bilmem ama) nasıl yapacağımı bekleyin bakalım bu arada şöyle olsa daha güzel olur diye fikriniz varsa esirgemeyin lütfen


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder