27 Aralık 2013 Cuma

Kumaşın Diğer Tarafına Çizgiyi Aktarmanın Yolları

Malumunuz efenim teğelden nefret eden ben kumaşın diğer tarafına çizgiyi aktarmanın birkaç yolunu buldum kendimce, onu da sizlerle paylaşayım dedim üstüne (:


1)_ Normal kalıbı çıkarttınız ve kumaş katında olduğundan diğer tarafta çizgi yok haliyle düz çizgi şeklinde yerler olduğunda
2)_ Cetveli yada düz karton gibi bir şeyi çizginin dibine yakın koyun ve kumaşı çizginin olmasını istediğiniz yeri çevirin
3-4)_ sonra da sabunla cetvelin geldiği sert yerden çizin işte bu kadar basit.

 Gelelim diğer iğne yöntemine kol evi gibi yamuk bir çizgiyse mesela 
1)_ Önce çizginin üstünden iğneliyoruz burda dikkat etmeniz gereken başı büyük toplu iğne kullanmamanız kullanabilirsiniz de fakat yamuk yılık çizgiler oluşur arkada, topu da demirden olan minik başlı iğne olmalı. bunu dışında iğneleme şekli de önemli önce minik bir çentik batıp çıkıp sonra da arayı çok uzun tutup tekrar minik bir batıp çıkma yapmanız gerek.
2)_ Kumaşı ters çevirin ve o uzun aralık bıraktığımız yerlerden yani iğnelerin üzerinden sabunla çıkıntıları çizin.
3)_ İğneleri çıkartıp çizgileri kendiniz devam ettirebilirsiniz.
4)_ Bir de düz hatlı çizgileri bu yöntemle kopyalamak isterseniz; düz çizginin başına sonuna ve ortalarına uzunluğa bağlı olarak bir kaç tane serpiştirip aynı yöntemle iğneliyoruz.

1)_ Kumaşı ters çeviriyoruz.
2)_ İğnelerin üzerinden çiziyoruz.
3)_ İğneleri çıkartıyoruz.
4)_ Cetvelle hizalayıp çiziyoruz.

NOT: Sabunla çizilen yerlerin ütü buharı yada dokunmanız yüzünden silinebileceğini de unutmayın lütfen. ben evet teğelden nefret ediyo olabilirim fakat bazen de yapmak gerekebiliyor.
Bir de su taşı dedikleri bir şey var o da sabuna benziyor fakat o bırakın buharı yıkansa bile çıkmayabiliyor bende mavi rengi var açık renklerde kullanırım diye yeni başladığım zamanlar almıştım çıkması zor olabiliyor yıkansa bile.  


Bir de bu yukarıda görmüş olduğunuz tırtıklı alet var adını bilmiyorum 30 yıllık paslanmış halde ama işimi görüyor. Her kumaşta işe yaramasa da çoğunda başarılı olduğunu söyleyebilirim.
sabunla işaretlemiş olduğunuz kumaşın çizgilerinden bu tırtıklı aletle yufka keser gibi geçiyorsunuz ileri geri yapmak gerekebiliyor ama dikkat kumaşı zedelemeyin,  kumaşı ters çevirince de hafif bir iz çıkıyor ordan da tekrar sabunla çiziyorsunuz kumaşınızı. önce izin çıkıp çıkmadığını kontrol edip öyle bütün kalıbı çizin, iz görünmüyorsa boşuna uğraşmış olursunuz.
Bu tırtıklı aleti patron kağıdına kalıbı aktarmak için de kullanıyorlar o da gayet iş görüyor tabi bunları yaparken masanızı çizmemek için altına bir mat koymanızı tavsiye ederim.

Aklıma gelen son olarak bir de karbon kağıdı var fakat ben hiç denemedim sadece aklıma geldi o da bi yöntem olabilir mi acaba diye ama ha bakın ben karbon kağıdını hiç denemedim sakın ola ki siz de cart diye biçeceğiniz kumaşa koymayın yazık olur valla önce denemelik kumaşla yapın. Bilmiyorum belki de hiç olmayacak.
aslında onu patron kağıdına kalıbı çizerken de  kullanabilirsiniz; üst kata dergilerden çıkan kağıt orta kata karbon kağıdı en alta da çizeceğiniz patron kağıdı olabilir, bunu da denemedim bu arada bilginiz olsun.

Umarım işinize yarayan bilgiler olmuştur, eğer sizinde böyle pratik yöntemleriniz varsa paylaşın bizler de öğrenelim.

6 yorum:

  1. Beğenmene sevindim, rica ederim.

    YanıtlaSil
  2. Yeni ve güzel bilgiler öğrenmiş oldum, teşekkürler. Ben beyaz karbon kağıdı kullanıyorum, , kumaşın yüzü yüne kesim yaptığım için çizgiler kumaşın tersine çizilmiş oluyor, kumaşı kirletmemiş oluyor, pratik yöntemleri seven ben, çok memnunum bu yöntemden bence siz de karbon kağıdını denemelisiniz. :) hoşça kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İLKNUR YAĞMUR beyaz karbon kağıdı mantıklı gerçekten deneyeceğim, teşekkürler.

      Sil
  3. Bende İlknur Hanım gibi beyaz karbon kağıdı kullanıyorum çok da memnunum. Beyaz kumaşlarda görünmüyor diye sarı karbon kağıdını kullandım ama pişman oldum çünkü onun rengi yıkanınca çıkmadı ve kumaşın yüzüne verdi bilginiz olsun dedim. Bloguma beklerim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz dışında renkli karbon kağıdı kullanmamak gerek o zaman dediğiniz gibi, verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

      Sil